דפים

יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

כיצד להשתלב כיועץ אסטרטגי בחברה?


ישראלים רבים נוהרים אחר המשרה הנכספת של יועץ אסטרטגי. תחום ייעוץ אסטרטגי הפך בשנים האחרונות למבוקש ורבים מבקשים להשתלב בחברות. אך לפני שאתם מתחילים לבחור את החליפה והעניבה, כדאי שתדעו כי מדובר בדרך רצופה במכשולים אלא אם כן מתחילים בהכנה מקדימה.
 מיהו יועץ אסטרטגי?
תפקידו של יועץ אסטרטגי הוא לייעץ לחברות באשר לאסטרטגיה, יעדים וטקטיקה מתוך תוכנית עבודה. על יועץ אסטרטגי מוטלת אחריות כבדה היות ומצפים ממנו לתרום לחברה בצורה משמעותית ולספק תוצר גבוה. בין אם מדובר בארגון קטן או גדול, החושש שהיעדים שלו אינם ברורים, יכול לשכור את שירותיו של יועץ אסטרטגי שיחשוף בפני הארגון את האסטרטגיה המתאימה להגשמת היעדים.

יחד עם זאת, יועץ אסטרטגי אינו אחראי על עתידה של חברה אלא רק מייעץ לחברות שונות. יועץ אסטרטגי צריך להיות אדם משכיל וחכם כדי לייעץ לחברות. לפיכך, כדאי להגדיל את הסיכויים להתקבל למשרה, כדאי ללמוד היטב על החברה. מדי שנה התפקיד מושך אליו מועמדים רבים ונחשב לסמל סטטוס. עבודה זו כוללת מפגש עם האנשים שקובעים בחברה כמו מנכ"ל או סמנכ"ל, כך ניתן להיחשף לעבודה ולגעת בשאלות קשות.

להגדיל את סיכויי הקבלה
בשל העובדה כי תחום זה הפך למבוקש למדי, חברות רבות נאלצות לסנן את המועמדים לתפקיד יועץ אסטרטגי. מדובר בבחירה שחייבת להיעשות בצורה מושכלת תוך בחינה של רזומה האדם והניסיון שלו. כיצד להשתלב כיועץ אסטרטגי היא שאלה שמטרידה רבים ששולחים קורות חיים ומנסים את מזלם. כדי לנסות ולשפר את סיכויי הקבלה, יש לתרגל כמה שיותר כדי להגיע מוכנים.

לעיתים מגיעים לראיונות קבלה מועמדים שקורות החיים שלהם מרשימים מאד, אך חוסר ההיכרות שלהם עם הליכי חשיבה שנדרשים ליועץ אסטרטגי הם שגרמו להם לא לעבור את ראיונות הקבלה. לפיכך, המסקנה היא שיש לתרגל כמה שיותר כדי להצליח בניתוח מקרה במסגרת ראיונות קבלה. אמנם לשלב של ניתוח מקרה כל מנהל מצפה לתשובה שונה בהתאם למקרה אך עדיין אפשר להצליח על ידי לנסות ולתת פתרון מיוחד או לפרט כל שלב ושלב.

   .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה