דפים

יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

איך צריך להתנהג בעת קבלת שירותי ייעוץ ארגוני


כיום לא מעט בעלי ארגונים מחליטים לפנות לקבלת עזרה כאשר הארגון שלהם נקלע לבעיה. שירותי ייעוץ ארגוני הפכו כבר לדבר מקובל בקרב בעלי ארגונים רבים, כאשר יועץ ארגוני הוא מישהו חיצוני שנכנס לעסק ומנסה לסייע לו בדרכים שונות על מנת לגרום לו להיות מוביל. לפיכך, אם ההחלטה היא לשכור את שירותיו יועץ ארגוני יש חשיבות רבה לשתף איתו פעולה.
חשיבות השיתוף עם העובדים

כאשר הארגון נמצא בצומת דרכים הבעלים חייבים לקבל החלטה ולבחור בדרכים שונות על מנת להביא את הארגון למצב יציב. כאן נכנס לתמונה יועץ ארגוני המעניק שירותי ייעוץ ארגוני הבאים לענות על הצורך של קבלת כלים שונים שיכולים לסייע לארגון. כאשר מתקבלת החלטה להביא יועץ ארגוני לחברה, הבעלים צריכים לשתף את העובדים בהחלטה, היות והם גם גורם חשוב ומשמעותי במערכת. בסופו של דבר, שיתוף הפעולה יכול להיות משתלם כי היועץ יכול לסייע לארגון.

לפעול מול היועץ בחופשיות
למעשה הכנסת יועץ לארגון היא כמו ביקור אצל פסיכולוג. בדיוק כפי שיש לשתף את הפסיכולוג בכל התהליכים שמתרחשים כדי להגיע לנקודה מסוימת, כך גם בכל הקשור לשירותי ייעוץ ארגוני. ככל שבעלי הארגון ישתפו יותר את היועץ, כך יש סיכויים רבים לשיקום הארגון. מנגד חוסר שיתוף פעולה עשוי להביא את הארגון למצב של כשלון.

מוכנות לקבל החלטות קשות
כאשר ארגון נקלע למשבר אין ספק כי מדובר בתקופה לא ממש נעימה במסגרתה יש לקבל לא מעט החלטות קשות. לפיכך, יש להקדיש לכך את הזמן המתאים ולא לצפות שכל הבעיות יפתרו ביום אחד.כל בעל ארגון נתקל בצומת דרכים בה הוא נאלץ לקבל החלטות קשות במסגרת העבודה בארגון. לכל החלטה יש רווח ומחיר,אך אף ארגון אינו מעוניין שההחלטה שלו תגבה מחיר גבוה מדי,כי בכל החלטה שלוקחים יש ויתור על דבר אחר.
כולנו מכירים את ההחלטה אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, אך  לרוב בעלי ארגון נאלצים לקבל החלטה בתנאים של חוסר וודאות- כאן נכנס לתפקיד יועץ ארגוני אשר יש ביכולתו לסייע לבעלי הארגון לקבל החלטות קשות כגון שינוי דפוס העבודה המחייב בניית תוכנית עבודה חדשה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה