דפים

יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

איך תגייסו את האנשים המתאימים ביותר לארגון שלכם?


אחת הטעויות הנפוצות ביותר בארגון היא גיוס אנשים שאינם מתאימים לארגון ועשויים להזיק לו. אחת ההוצאות הגדולות ביותר בארגון היא הינה שכרם של העובדים, ולכן יש חשיבות רבה לבחור מועמדים מתאימים לארגון ולא לטעות בבחירת המועמדים. בחירת מועמד לא מתאים יעלה לחברה לא מעט כסף, זאת בלי לתרום להכנסות. לפיכך, באמצעות אבחון כוח אדם ניתן לבחור את המועמדים הטובים ביותר.

שימוש במבחני מיון
אחת השיטות היעילות ביותר לגייס את האנשים המתאימים ביותר לארגון היא באמצעות מבחני מיון. מבחני מיון הינם מבחנים שמטרתם לסייע בגיוס המועמדים הטובים ביותר לתפקיד מסוים. כיום חברות רבות מגייסות אנשים באמצעות מבחני מיון שנמשכים לעיתים יום שלם, כאשר המועמדים נבחנים לסדרה של מבדקים שונים העולים לא מעט כסף לארגון, בעוד מבדקים אחרים יכולים להיות קצרים יותר ולכלול גרפולוגיה.

מה כולל מבחן אישיות?
אין אחד שלא מכיר את מבחן רורשך – מבחן הכולל כתמי דיו אשר העובדים הפוטנציאלים נדרשים לתהות מהם כדי שבמקום העבודה יוכלו לנסות ולנחש מיהם העובדים. אבל כיום המבחן הולך ומפנה את מקומו לטובת מבחן אישיות הכולל פסיכולוגיה ושאלוני אישיות כדי לבדוק את האישיות מכמה כיוונים.



אבחון כח אדםאחד מבחנים הפופולרים ביותר הוא מבחן ניתוח אישיות. מדבור במבחן המורכב מלא פחות מ200 שאלות אמריקאיות ואורכו כ30-45 דקות במהלכן יש למלא אותו. מה כולל המבחן: המבחן מציג תכונות אישיות המצביעות על האופן בו המועמדים יתמודדו עם התפקיד. מבחן האישיות מראה מספר תכונות ומצביע על האופן בו המתמודד יתנהג במסגרת התפקיד. אילו תכונות ניתן לבדוק במבחן

·          יציבות:מודד את רמת הריכוז,ארגון ותכנון.
·         אושר: מודד את רמת ההתלהבות וסיפוק מהשגת מטרות.
·         קור רוח: מודד רוגע,שליטה עצמית וסבלנות.
·         וודאות: מודד עקביות,יכולת לחזות מצבים.


אילו תכונות חשוב שיהיה לעובדים?
אמנם חלק לא מבוטל של השאלונים מתייחסים לתכונות ניהול קלאסיות כגון מנהיגות או עמידה בלחצים, אך לצד השאלות האלו נוצר בענף שאלונים אחרים שבודקים תכונות ניהוליות אחרות כגון שרירותיות כלומר, נכונות של העובדים לשרת את האחר. כיום התכונה הזו לא רק נחשבת מתאימה עבור אנשים שעובדים כנציגי שירות אלא גם למנהלים.

פרטים ומידע באתר סורוצקי ייעוץ עסקי
http://www.sorotsky.co.il/
שירותי ייעוץ עסקי




כיצד ימי גיבוש תורמים לפיתוח מנהלים?


מנהלים לא מגיעים לעולם מצוידים בשלל תובנות ניהול אלא גם הם צריכים ללמוד ולהתעדכן מדי פעם בנעשה בעולם העסקי,להכיר את העובדים שלהם יותר. כיצד הם יכולים לעשות זאת? באמצעות ימי גיבוש. פיתוח מנהלים באמצעות ימי גיבוש יכול לתרום רבות למנהלים ולגלות להם עובדות חדשות על העובדים שלהם.

לפתח יכולת ניהולית
במסגרת תפקידם מנהלים נדרשים להנהיג ולנהל את צוות העובדים עליו הם מופקדים במסגרת שעות העבודה. לא אחת הם נדרשים לכבות שריפות, מה שמונע מהם לעסוק בעבודה השוטפת, וכן להכיר ביכולות של צוות העובדים שלהם. כאן נכנס לתמונה פיתוח מנהלים תהליך בו מעצימים את המנהל, מה שעשוי להגביר את האפקטיביות בעבודה. ימי גיבוש נחשבים לאחת הדרכים הטובות ביותר בהן המנהל יכול לגלות דברים על עצמו שלא ידע קודם לכן וליישם אותם בעבודה.

ימי גיבוש יסייעו  למנהלי  לשפר את היכולת הניהולית, לפתח תודעה ויכולת שירות, חשיבה יצרתית ופתרון בעיות, ניהול זמן יקר, התמודדות עם מצבי לחץ וקונפליקטים, והנחיית צוותי העבודה, כך שחברתכם תהפוך לחברה משגשגת, פרודוקטיבית ויעילה.

ימי גיבוש הם דרך נפלאה באמצעותה המנהלים יכולים להיחשף צדדים אחרים של העובדים שלהם. כולנו עובדים מהבוקר עד הערב בניסיון להשלים כמה שיותר משימות. גיבוש מהווה הפסקה עבור המנהלים ובזמן הזה הם יכולים לעצור את הכל ולראות את העובדים שלהם מזווית אחרת.ימי גיבוש הם הזדמנות עבור המנהלים להביע את הערכה שלהם כלפי העובדים, מה שלא תמיד מתאפשר להם במסגרת העבודה.בסופו של דבר עובד שמעריכים את העבודה שלו יגיע לעבודה חדור מוטיבציה וכך ישתפר בתפוקה שלו.

 איזה פעילות ניתן לעשות?
כיום ניתן לבחור פעילויות רבות אותן ניתן לעשות במסגרת יום גיבוש החל מטיולי ג'יפים ובין אם ספא. לא משנה מה המנהלים יבחרו הם יסיימו את היום הזה כאשר העובדים שלהם  חדורי מוטיבציה וכך יוכלו להגדיל את תפוקת העובדים. כל פעילות גיבוש מצריכה פיתוח מנהיגות ותקשורת חברתית, דברים שמנהלים לא תמיד יודעים כיצד להתמודד איתם בקרב עובדים.

לסיכום, פיתוח מנהלים לא חייב להיעשות רק במשרד סגור אלא גם במקומות פתוחים.


כיצד להגדיל את המכירות באמצעות ייעוץ עסקי שיווקי


כיום מנהלים רבים מבינים כי עיקר כוחם תלוי בפעולות שיווקיות שיבחרו לעשות על מנת לקדם את העסק שלהם כי עתיד העסק תלוי בשיווק ומכירות.אם המתחרים משווקים כל הזמן ומגיעים ללקוחות לפניכם זה לא חייב להיות כך,אלא יכול להיות אחרת לגמרי באמצעות ייעוץ שיווקי.

האם כל אחד זקוק לשירותי ייעוץ עסקי שיווקי?
מנהלים רבים שואלים את עצמם את השאלה כיצד למכור את העסק כי הם לא מצליחים להגיע ללקוחות. כיום כדי להגיע ללקוחות לרוב העסקים יש אתר אינטרנט ובו ניתן לראות את כל המידע על העסק, שנת ההקמה, צוות העובדים וסיפורי הצלחה. לפי כמות הכניסות של אתר האינטרנט אפשר לדעת האם הלקוחות נכנסים לאתר ומגלים עניין.

בעת בניית אתר, חייבים לחשוב על פן שיווקי שיגרום ללקוחות להיכנס לאתר. כאן נכנס לתמונה ייעוץ שיווקי. ייעוץ עסקי שיווקי אפשרי רק עם יועץ שמתמחה בכל יסודות השיווק. בין אם מדובר בעסק קטן אן גדול, יועץ שיווקי חיצוני יכול להיכנס לעסק ולהפוך אותו למצליח. בסופו של דבר, כל מנהל רוצה שהעסק שלו יהיה מצליח

 כיצד ייעוץ שיווקי יסייע לעסק?
כיום ישנם יועצים שיווקים רבים, אך לא כל יועץ שיווקי יתאים לעסק שלכם. כדי לתת ייעוץ יש להכיר את העסק מקרוב ולבנות תוכנית עבודה המבוססת על הכרת העסק ובהתאם לתקציב של העסק. לא מעט מנהלים עשויים לחשוב כי הם יכולים להצעיד את החברה שלהם להצלחה כי הם מכירים את החברה מהיום הראשון ויודעים בדיוק מה לעשות כדי להביא לקוחות נוספים. יחד עם זאת, במסגרת שירותי הייעוץ הם יכולים לקבל פתרונות נוחים ומשתלמים לטווח הארוך,כאלה שהם לא ממש חשבו עליהם כתוצאה ממעורבות יתר. העובדה שיש יועץ שיווקי חיצוני המגיע לחברה, לומד אותה ומתאים עבורה תוכנית עשויה להיות המפתח להצלחה.

יועץ עסקי בעל הבנה בתחום יכול לעשות שימוש בכלים אפקטיביים שיסייעו בהגדלת המכירות. כך למשל, אחד הדברים החשובים ביותר שאפשר לעשות כדי להגדיל את הלקוחות הוא לשלוח להם הטבות שונות ביום ההולדת שלהם. מדובר בפעילות  מבורכת שעוזרת ללקוחות להיזכר בחברה, להיכנס לאתר האינטרנט שלה ולרכוש מוצרים שונים.

לפרטים נוספים בנושא ייעוץ עסקי 
סורוצקי ייעוץ עסקי http://www.sorotsky.co.il/
עמוד הפייסבוק https://www.facebook.com/sorotsky.co.il



איך צריך להתנהג בעת קבלת שירותי ייעוץ ארגוני


כיום לא מעט בעלי ארגונים מחליטים לפנות לקבלת עזרה כאשר הארגון שלהם נקלע לבעיה. שירותי ייעוץ ארגוני הפכו כבר לדבר מקובל בקרב בעלי ארגונים רבים, כאשר יועץ ארגוני הוא מישהו חיצוני שנכנס לעסק ומנסה לסייע לו בדרכים שונות על מנת לגרום לו להיות מוביל. לפיכך, אם ההחלטה היא לשכור את שירותיו יועץ ארגוני יש חשיבות רבה לשתף איתו פעולה.
חשיבות השיתוף עם העובדים

כאשר הארגון נמצא בצומת דרכים הבעלים חייבים לקבל החלטה ולבחור בדרכים שונות על מנת להביא את הארגון למצב יציב. כאן נכנס לתמונה יועץ ארגוני המעניק שירותי ייעוץ ארגוני הבאים לענות על הצורך של קבלת כלים שונים שיכולים לסייע לארגון. כאשר מתקבלת החלטה להביא יועץ ארגוני לחברה, הבעלים צריכים לשתף את העובדים בהחלטה, היות והם גם גורם חשוב ומשמעותי במערכת. בסופו של דבר, שיתוף הפעולה יכול להיות משתלם כי היועץ יכול לסייע לארגון.

לפעול מול היועץ בחופשיות
למעשה הכנסת יועץ לארגון היא כמו ביקור אצל פסיכולוג. בדיוק כפי שיש לשתף את הפסיכולוג בכל התהליכים שמתרחשים כדי להגיע לנקודה מסוימת, כך גם בכל הקשור לשירותי ייעוץ ארגוני. ככל שבעלי הארגון ישתפו יותר את היועץ, כך יש סיכויים רבים לשיקום הארגון. מנגד חוסר שיתוף פעולה עשוי להביא את הארגון למצב של כשלון.

מוכנות לקבל החלטות קשות
כאשר ארגון נקלע למשבר אין ספק כי מדובר בתקופה לא ממש נעימה במסגרתה יש לקבל לא מעט החלטות קשות. לפיכך, יש להקדיש לכך את הזמן המתאים ולא לצפות שכל הבעיות יפתרו ביום אחד.כל בעל ארגון נתקל בצומת דרכים בה הוא נאלץ לקבל החלטות קשות במסגרת העבודה בארגון. לכל החלטה יש רווח ומחיר,אך אף ארגון אינו מעוניין שההחלטה שלו תגבה מחיר גבוה מדי,כי בכל החלטה שלוקחים יש ויתור על דבר אחר.
כולנו מכירים את ההחלטה אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, אך  לרוב בעלי ארגון נאלצים לקבל החלטה בתנאים של חוסר וודאות- כאן נכנס לתפקיד יועץ ארגוני אשר יש ביכולתו לסייע לבעלי הארגון לקבל החלטות קשות כגון שינוי דפוס העבודה המחייב בניית תוכנית עבודה חדשה.


מהי הדרך הטובה ביותר להדריך אנשי מכירות?

אנשי מכירות הם המנוע של  הארגון, ולכן חשוב מאד להכשיר אותם בצורה טובה כך שיהיה ניתן לראות תוצאות. ישנן מספר דרכים להכשיר אנשי מכירות: 1. לזרוק אותו למים.2. להצמיד איש מכירות ותיק.3.להכשיר את איש המכירות באמצעות מומחה בתחום. כאשר לכל אחת מהשיטות יש יתרונות וחסרונות.

לזרוק למים
אחת השיטות הפופולאריות ביותר היא לזרוק את אנשי המכירות למים מדובר ברצון לגיטימי להפיק תוצאות מהירות מאיש המכירות במהירות ולאפשר לו להשתלב בעבודה כתוצאה ממחסור באנשי מכירות. תפיסה זו מבוססת על תפיסה שלא ניתן ללמוד להיות איש מכירות, אלא איש מכירות נולד כזה. אמנם מדובר בשיטה במסגרתה אנשי המכירות לומדים להכיר את שיטת העבודה במהירות, אך לעיתים זה יכול לגרום נזק לארגון בייחוד כאשר ההדרכה מתבצעת לא נכון.

היצמדות לאיש מכירות ותיק
שיטה נוספת היא להצמיד איש מכירות חדש לאיש מכירות ותיק. הדרכת טלמיטינג בצורה כזאת עשויה להיראות הגיונית יותר, היות ואיש המכירות החדש יוכל ללמוד מנסיונו של איש המכירות הוותיק וללמוד על תהליכי המכירה בארגון, ללמוד מהם האתגרים השונים איתם מתמודדים אנשי מכירות ואת הטריקים הקטנים שאנשי המכירות מבצעים על מנת להתגבר על התנגדויות של אנשים. יחד עם זאת, יכולה להיות בעיה בשיטה כזו כי שיטת הלימוד עשויה לפגום בניצול הזמן של איש המכירות הותיק ( הוא ינצל את רוב זמנו להעביר ידע ולא ממש יצליח להגיע למשימות השוטפות)

 למידה עם מומחה בתחום מחוץ לשעות העבודה
הדרכת טלמיטינג יכולה להתבצע גם על ידי מומחה בארגון לא במסגרת העבודה. מדובר בשיטה במסגרתה איש המכירות החדש לומד על התרבות הארגונית ומכיר את האנשים העומדים מאחורי הארגון בצורה לא פורמלית. שיטה זו אפקטיבית בעיקר בארגונים קטנים בהם יש זמן ללמד את אנשי המכירות החדשים.

 לסיכום, הדרכת טלמיטינג היא משימה חשובה מאד כיוון שהביצועים של אנשי המכירות יכולים להשפיע באופן משמעותי על ההצלחה של הארגון, ולכן יש להשקיע בהדרכה שלהם לא מעט משאבים כדי לראות תוצאות.

כיצד להשתלב כיועץ אסטרטגי בחברה?


ישראלים רבים נוהרים אחר המשרה הנכספת של יועץ אסטרטגי. תחום ייעוץ אסטרטגי הפך בשנים האחרונות למבוקש ורבים מבקשים להשתלב בחברות. אך לפני שאתם מתחילים לבחור את החליפה והעניבה, כדאי שתדעו כי מדובר בדרך רצופה במכשולים אלא אם כן מתחילים בהכנה מקדימה.
 מיהו יועץ אסטרטגי?
תפקידו של יועץ אסטרטגי הוא לייעץ לחברות באשר לאסטרטגיה, יעדים וטקטיקה מתוך תוכנית עבודה. על יועץ אסטרטגי מוטלת אחריות כבדה היות ומצפים ממנו לתרום לחברה בצורה משמעותית ולספק תוצר גבוה. בין אם מדובר בארגון קטן או גדול, החושש שהיעדים שלו אינם ברורים, יכול לשכור את שירותיו של יועץ אסטרטגי שיחשוף בפני הארגון את האסטרטגיה המתאימה להגשמת היעדים.

יחד עם זאת, יועץ אסטרטגי אינו אחראי על עתידה של חברה אלא רק מייעץ לחברות שונות. יועץ אסטרטגי צריך להיות אדם משכיל וחכם כדי לייעץ לחברות. לפיכך, כדאי להגדיל את הסיכויים להתקבל למשרה, כדאי ללמוד היטב על החברה. מדי שנה התפקיד מושך אליו מועמדים רבים ונחשב לסמל סטטוס. עבודה זו כוללת מפגש עם האנשים שקובעים בחברה כמו מנכ"ל או סמנכ"ל, כך ניתן להיחשף לעבודה ולגעת בשאלות קשות.

להגדיל את סיכויי הקבלה
בשל העובדה כי תחום זה הפך למבוקש למדי, חברות רבות נאלצות לסנן את המועמדים לתפקיד יועץ אסטרטגי. מדובר בבחירה שחייבת להיעשות בצורה מושכלת תוך בחינה של רזומה האדם והניסיון שלו. כיצד להשתלב כיועץ אסטרטגי היא שאלה שמטרידה רבים ששולחים קורות חיים ומנסים את מזלם. כדי לנסות ולשפר את סיכויי הקבלה, יש לתרגל כמה שיותר כדי להגיע מוכנים.

לעיתים מגיעים לראיונות קבלה מועמדים שקורות החיים שלהם מרשימים מאד, אך חוסר ההיכרות שלהם עם הליכי חשיבה שנדרשים ליועץ אסטרטגי הם שגרמו להם לא לעבור את ראיונות הקבלה. לפיכך, המסקנה היא שיש לתרגל כמה שיותר כדי להצליח בניתוח מקרה במסגרת ראיונות קבלה. אמנם לשלב של ניתוח מקרה כל מנהל מצפה לתשובה שונה בהתאם למקרה אך עדיין אפשר להצליח על ידי לנסות ולתת פתרון מיוחד או לפרט כל שלב ושלב.

   .